KJØPSVILKÅR
Her finner du informasjon om hvilke regler som gjelder når du handler hos oss.
1. Kjøp
Avtale om kjøp inngås når du velger å sende bestilling i kassen. Ordrebekreftelse genereres automatisk. Ved eventuelle feil i angivelse av pris, leveringstid osv, forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid. Om du ikke er fornøyd med vår korrigering kan du selvfølgelig velge å avbestille din ordre uten kostnad.
2. Betaling I prisene inngår 25% moms. Betalingsmåte:
Kortbetaling: Vi godtar betaling med VISA og Mastercard. Om du velger kortbetaling linkes du over til betalingssiden etter at du har bekreftet din ordre i kassen. Oppgi kortnummer, kortets gyldighetstid og kortets CVC-kode. CVC-koden er de tre siste tallene i navnefeltet på kortets bakside..
Faktura - 14 dager (0 kr): Vi tilbyr fakturering i samarbeid med Klarna. Fakturaen mottar du i forbindelse med levering av din vare. Du har 14 dager på å betale fakturaen fra varen sendes. Ingen avgifter tilkommer ved fakturabetaling. Ved et kjøp kommer Klarna til utføre en kredittvurdering og i visse tilfeller kan en kredittopplysning forekomme. Du får da en kopi av kredittopplysningen per post. Ved forsinket betaling tilkommer et purregebyr med det beløpet som er tillatt etter lov.
Delbetaling - Klarna konto: Vi tilbyr delbetaling i samarbeid med Klarna. 0 % rente for delbetalinger opp til 12 måneder. Du kan handle for 1000 kr opp til 50.000 kr, og du kan når som helst under delbetalingstiden betale hele det gjenværende beløpet. Du søker om delbetaling i kassen i forbindelse med ditt kjøp og du får umiddelbart beskjed om din søknad kan innvilges. Levering skjer kun til folkeregistrert adresse. Din søknad vil utløse en vanlig kredittvurdering.
3. Leveranse Leveringstid:
Lagervarer: Normal leveringstid er 2-7 virkedager etter at vi har mottatt din bestilling.
Bestillingsvarer: Dersom varene ikke er på lager kan de bestilles. Bestillingstiden er inntil ca15 uker avhengig av hvilke produkter som bestilles. Vi vi lsende deg beskjed om når du kan forvente å få varen levert.
Fraktpris (innen Norge): Større sendinger med møbler leveres hjem til deg og fraktprisen blir beregnet og presentert i forbindelse med kjøpet. Fraktprisen vil avhenge av hvor du bor i landet. Mindre sendinger sendes for utlevering på ditt nærmeste utleveringssted.
Leveringsmåte: Levering av bestilte varer skjer fortrinnsvis med Bring. Dersom det benyttes annen leveringsmåte vil du få beskjed om det.
Bring - Parcel: Gjelder mindre bestillinger. Forsendelsen ankommer til ditt nærmeste postutleveringssted, f.eks. en nærliggende dagligvarebutikk. En SMS sendes ut med informasjon om hvor du kan hente din pakke. Pakken skal hentes innen 14 dager for å forhindre at den går i retur.
Hjemlevering dagtid - Bring: Brukes ved større og tyngre gods. Levering skjer til tomtgrensen hvis du bor i villa og til hoveddøren i eiendommen hvis du bor i leilighet (eller så nære som speditørens bil kan komme). Innbæring inngår ikke. Du vil bli oppringt for å avtale leveranse når sendingen har kommet til speditøren.
Transport og ansvar: Om varen skades eller kommer bort under transporten fra oss til deg er det vi som er ansvarlige. Ved en eventuell retur til oss er det du som kunde som er ansvarlig for godset.
Om produktet er skadet ved levering bør dette meddeles omgående til Budalstolen as. For at vi skal kunne reklamere skaden overfor vår transportør må vi melde fra om skaden innen 1-3 dager og ber derfor om at det gis beskjed innen dette tidsrommet. Vi ber derfor om at du pakker ut produktet for å konstatere at det er i orden. Dersom du har fått feil vare ber vi også om at det meldes fra snarest mulig. Budalstolen AS dekker kostnder i forbindelse med eventuelle fil på produktet eller leveransen. Hvis du ikke henter varen din, vil du bli belastet for kostnadene til returfrakt.
4. Angrerett. Når du handler ho oss har du rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Dette forutsetter at produktet er i uendret stand, dvs ubrukt og uskadet. Det er tillatt å åpne forpakningen og kontrollere varen på en slik måte at produktet og forpakningen ikke blir skadet. Når du benytter deg av angreretten står du som kunde for returfrakten. Øvrige omkostninger, som kostnad for varen og frakt fra oss til deg vil tilbakebetales.
Unntak fra angreretten: Ved kjøp av et produkt som lages spesielt for deg og etter dine spesifikke ønsker, gjelder ikke angreretten. Eksempel på dette er om du kjøper en stol med en farge som er spesielt laget for deg.
Slik gjør du en retur: Ved en eventuell retur av varer ber vi om at du tar kontakt med oss for å avtale hvordan varen skal returneres. Vi ber om at du i størst mulig grad benytter den orginale emballasjen ved retur. Det er du som står for risikoen om produktet skades når det fraktes tilbake til oss. Vi kommer ikke til å løse ut pakker som sendes i postoppkrav. Tilbakebetalingen skjer til din bankkonto og innen 10 dager etter at vi har mottatt og godkjent din retur. Vennligst observer at angreretten ikke gjelder firma.
5. Reklamasjonsrett: Budalstolen as følger Forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett. Dette innebærer at du har to års reklamasjonsrett etter at du har mottatt varen. Dette forutsetter at alle vedlikeholdsråd følges og at normal aktsomhet utøves.
6. Sekretess & Sikkerhet: Ved å registrere deg og/eller bestille produkter eller tjenester samtykker du i at Budalstolen as lagrer og bruker opplysninger om dine innkjøp og kontaktopplysningene du gir. Opplysningene blir lagret og brukt for at vi skal kunne oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Opplysningene kan også bli lagret og brukt til informasjons- og markedsføringsformål. Dette innebærer at Budalstolen as kan benytte dine personopplysninger for å kontakte deg per e-post med nyhetsbrev, direkte markedsføring eller markedsundersøkelser. Du kan når som helst informere oss skriftlig om at du ikke ønsker at dine personopplysninger skal benyttes til markedsføringsformål.
7. Kontakt Budalstolen as:
Budalstolen AS. Falkenborgveien 1. 7044 Trondheim. Norway.
Org.nr: 913945344 - Telefon: 90 999 475 - E-post: steinar@budalstolen.no